Olin tänään töissä Match Showssa Ylöjärvellä. Oli kiva nähdä paljon erilaisia koiruuksia. Selvästi joillekin oli hyödyllistäkin käydä lihashuoltotsekkauksessa ja osalle varmaan olikin musta apua ja pystyin antamaan neuvoja. Se on hyvä se. Tuttujakin näkyi reippaasti ja monta asiakasta kävi moikkaamassa. Ei haitannut enään yhtään että joutui heräämään aikaisin aamulla.

Söin nopsaan ja lähdin sitten poikien kanssa pitkälle metsälenkille. Colalla syttyi lamppu päähän ja me löydettiin kunnolla yhteinen sävel laumahierarkiassa ja kulkemisessa. Perjantaina mä olin aivan sekopään näköinen kun menin kahden hihnan kanssa tuolla. Ihmiset varmaan ihmetteli. Toinen vetää ja toinen tulee perässä ja toinen toiseen suuntaan ja toinen toiseen. Cola syöksyili ja meni joka paikkaan. Mä ihan hukassa kun en ole tottunut kahteen naruun. Lauantai-aamu ja vielä päivälenkkikin oli aika karmeeta mutta sitten lauantai-iltana meni hyvin. Tänään aamulla meni myös hyvin mutta nyt päivälenkki meni kunnolla jakeluun. Mä vetelin rinta röyheenä ja huomasin että ihmisetkin katsoivat ihastellen kun oli kaksi koiraa täydessä hallinassa kummallakin puolella. Toinen vaan miniatyyri kopio toisesta.

Menin pidemmän lenkin mitä olin aikonut kun meni niin hienosti etten olisi malttanut tulla pois. Välillä pysähdyin palkkaan pois broitsun kuivatuilla kivipiiroilla. Silloin aina pojat tulee istumaan eteen vierekkäin ja tuijottavat hievahtamatta. Nyt jo Colakin on oppinut että Rölli on ensin eikä yritä syöksyä kohti makupalaa. Se odottaa istuen niin kauan että saa oman.

Sitten kun tullaan sisälle, se osaa odottaa ja ovilla että muut menee ensin ja Cola vasta Röllin jälkeen. Se jää kiltisti istumaan eteiseen kuramatolle niin kauaksi aikaa kun Röllin tassut pestään ja kuivataan ensin. Sitten haen Colan ja siellä se seisoo suihkussa kiltisti paikallaan ja tulee sitten vasta pyyhkeen päälle kun saa luvan. Antaa hienosti kuivata. Sitten palkkasin vielä pojat sisällä ja taas ne tulevat heti luo, sanon istu ja kumpikin tulee ihan eteen istumaan. Cola on tosi hauska kun jos se jää kauemmaksi istumaan, se tulee nopeasti uudestaan istumaan ihan lähelle niin että on Röllin kanssa täysin samalla kohdalla ihan vierekkäin ja tuijottaa taas että koska nami tulee.

Yhdessä vuorokaudessa poika oppii niin paljon että olen ihan sanaton. Ollaan päästy pelkän viikonlopun aikana niin mahtavasti eteenpäin että olen kyllä onnesta sekaisin. Ties mitä tästä poitsusta vielä tulee. Todella mahtavaa! Nyt jatketaan peruskoulutusta täällä kotona eri asioissa ja sitten tiistaina saan ystävän joka on koirankouluttaja avuksi kun täytyy opetella tuota asiakkaan aikana käyttäytymistä että tänne voi tulla taas kotivastaanotollekin porukkaa.

Pääsiäisenä aion himmata vähän ja levätä, olla vaan poikien kanssa. Pidän pienen mammaloman siinä ja veden henkee. Nautin mun pojista.

Cola on nyt vieläkin Cola. Se on kuitenkin ihan kiva nimi enkä ole keksinyt mitään parempaa muuta kun Mörkö joka sopisi tietty Röllin kanssa hyvin yhteen mutta jotenkin se vaan ei istu kun olen itsekin niin tottunut tuohon Cola-nimeen. Todennäköisesti siis nimi ei vaihdu mihinkään.