Katselin lauantaina Anittan blogia ja herkullisia kuvia piirakasta. Tuli niin vesi kielelle että oli ihan pakko mennä kauppaan ostamaan aineita kun olin miettinyt jo muutenkin pari päivää piirakan leipomista. Mulla oli vattuja ihana rasiallinen kun sain asiakkaalta työpäivän päätteeksi. Omasta puskasta poimittuja ja isoja! En ole ikänä nähnyt niin hyviä vattuja. No säästelin niitä pari päivää kun en tiennyt mitä olisin raaskinut niistä tehdä. Pakkohan se jotain oli keksiä ettei mene pilalle. :D Mustikka-vattu piirakan siis tein ja se kyllä syötiin kahteen pekkaan niin että sunnuntaina saatiin vielä keittää kahveet ja syötiin pikkupalat jotka olivat enään jäljellä piirakasta. Nappasin kuvan:

Olin niin liekeissä lauantaina kun treenasin Röllin kanssa perjantaina opittuja asioita että etsin kissojen ja koirienkin kanssa Berran koulutusliiviä itselleni. Täytyyhän sitä olla kaikki releet ja pensselit kunnossa tai muuten ei opita mitään. Välineet täytyy heti hankkia kaikki mulle heti nyt-periaatteella tietenkin. No eihän noita liivejä uskaltanut netistä tilata kun en uskaltanut arvalla heittää mun kokoani. Koulutusliivi on siis treeneissä ja kisoissa käytettävä liivi jossa pidetään kätsysti palkat eli herkut ja lelut yms muut kakkapussit ja mitä nyt sitten ikinä tarviikin. Tuossa liivissä on monta taskua edessä ja takana, lenkkejä yms yms. Usein noi liivit on yksvärisiä isoja telttoja mutta olin nähnyt että Berralla on eri värisiä liivejä ja valikoimasta löytyy myös musta-pinkki. No sellainenhan mun oli saatava sitten heti paikalla kun olin kekannu sellaisen päähäni ja nähnytkin tuollaisen pinkki-mustan. Missään liikkeissä niitä ei myyty ja löysin sitten erään jälleenmyyjän joka ilmoitti sivuillaan että on tulossa sunnuntaina shelttien erikoisnäyttelyyn, Kaupin vinttikoiraradalle. Soitin oitis heille että onko tuota kyseistä koulutusliiviä heillä matkassa mukana ja olihan heillä.

Olin muutenkin menossa katsomaan tuota näyttelyä joten se sattui sopivasti. Lauantaina treenattiin siis vielä ilman liiviä ja hienosti meni, Rölli oli hyvis! Aamulla sunnuntaina sitten suuntasin nokan kohti kauppia ja melko heti sinne saavuttuani syöksähdin kojulle hakemaan oman liivini. Se oli niiiiin hieno että olisi tehnyt mieli pistää heti päälle ja olla siellä koko päivä sen kanssa mutta varmaan mut olisi laitettu pii-paa autoon joten maltoin mieleni. Jussille kyllä esittelin sitä illan aikana moneen kertaan kotona. Nyt meidän reenit sujuu sitten kun voissa vaan kun on välineet kohdallaan. Löysin kojusta myös Röllille hyvän palkkaus-lelun treeneihin: flamengon nahkan ja sitten vasta tajusin että sehän mätsää treeni-liivin väreihin täydellisesti. Ainoo vaan että jatkossa kaikki luule että Rölli on tyttö. Vaaleanpunainen rusetti puuttuu vaan enää hännästä. :D Laitanpa tähän väliin kuvan:

Näyttelyssä oli kivaa. Mulle tuli hirveä vauvakuume siellä. Aivan ihania koiria oli pilvin pimein. Sain tavata myös ensimmäistä kertaa elämässäni Röllin isän. Liikutuin ja silmätkin kostui sillä oli ihan kuin omaansa olisi katsonut mutta pienemmässä koossa vaan. Rölli oli ihan saman näköinen kuin isänsä. Olen aina halunnut tavata Röllin isän ja äidin ja oli tosi hienoa tavata nyt isä vihdoinkin. Toivottavasti tulevaisuudessa pääsen näkemään myös äidin. Siellä oli myös pari tutumpaa koiraa jonka suoritusta seurailin ja pärjäsivät hienosti. Erääseen olin varsinkin todella tyytyväinen.. ;) Röllin isää en sitten nähnyt enään kehässä kun siihen olisi ollut vielä niin kauan aikaa etten jaksanut odotella enään kauempaa. Selkää poltteli jo kivasti. Lopputuloksena onkin sitten tomaatinpunainen iho ja tosi kauniit valkoset raidat. Varsinkin oikealla olkapäällä missä kannoin laukkua on paksu valkonen raita, muuten olen ihan kärähtänyt. Tosi nätti. Sopii hyvin tohon mun liiviin.. :D

Luna haetaan tänään. Toivottavasti Nallella ja Lunalla treffit tuottavat tulosta. Jäämme odottelemaan miten tytön kunto tuosta etenee..