Pakko kirjoittaa tänne mun uusista lemmikeistä johon olen hurahtanut..niitä on oikeastaan aika monta mutta kaksi eri lajia siis. Toinen on ne torakat joita ostin messuilta, joita haluan alkaa kasvattaan. Olen niistä tosi innostunut eikä mua ällötä ne yhtään vaikka kaikki on aina ihan kauhuissaan ku puhun niistä. Ne on kivoja kuhan laittaa niin ettei pääse karkaan. Jussi ei reppana oikein älyä näistä mun uusista lemmikeistä mitään. Mutta ei haittane, en mä anna sen hoitaa niitä ku minä hoidan ihan itte. Noita torakoita olis kiva kattella..olis hauska laittaa ne johonki terraan et näkis niitä mut en sit ihan tiedä mitä mun asiakkaat olis mieltä ku naaman edessä olis terraario täynnä torakoita ku tulevat vastaanotolle. :D

Toinen laji on akaattikotilot. Niistä olen ihan superinnostunut. Mulla on niitä kolme jotka sain Nuunulta. Innostuin tässä kuukausi, pari takaperin kun Nuunulla on semmonen tosi hieno iso kotilo nimeltään Pena. Mä pitelin sitä innoissani kädessä ja tajusin että hei, täähän on aika symppis ötökkä oikeesti. No niistä sit lisää tietoa ja Nuunu lahjoitti mulle kolme semmosta keskikokoista kaveria. Niiden nimet on Martta, Urho ja Taisto. Sit odotellaan vaan että tulee etanavauvoja niin ei tarvi enää tilata siileille niitä Petshopista. Saavat tuoretta ruokaa. Meillä siis siileillä on kohta luxusta ku saavat oman farmin vauva torskuja ja kotiloita. Kylvettelin tänään kotiloporukan ja laitoin hienoon uuteen asumukseen. Laitan siitä kuvia sit ku saan ensin sinne jonkun karahkan..täytyy mennä kaiveleen tonne mettään. Kylvyn lomassa otin parit kuvat kolmikosta. Laitan niitä tohon alas.

Jussi teki ruokaa illalla ja paisteli lihaa, mä kökötin vieressä etana kädellä ja tuijotin silmät pyöreenä sitä ja hoin että "kato nyt kuinka ihana", "kato nyt kuinka hieno", "hei kato nyt ku se liikkuu", "kato kuinka pitkänä sen silmät on", "kato tota lihasta", "ihana!!! kato nyt ku mulla on oma etana", "tää on hei oikeesti etana!", "mä oon aina tykänny etanoista"...jussi vaan reppana yritti kattoo sitä pihviäki välillä ettei se pala..joskus mä kyllä mietin että on seki ittensä liemeen laittanu ku mut on löytäny. Hauska ku mä kyselin siltä että "eihän oo ällö", "tykkääks sä tästä", "tykkääkkö oikeesti" ja Jussi vakuuttaa urheasti että joo on se hieno ja joo kyllä mä ny tykkään vaikka en mä niistä ihan niin innoissani oo ku sä.. :D Kyseli sentäs että mitä ne syö ja MIHIN NE VIEDÄÄN HOITOON KU LÄHDETÄÄN MÖKILLE? Ihana mies!!! arvaa nauroinko sille..yritin selittää että kyllä ne pärjää sen aikaa mutta se katsoi mua epäilevästi...niin ja yritti selittää ettei ne ole etanoita...vaan kotiloita. Aika hieno vuoropuhelu..voitte kuvitella vaan mielissänne ku Kutri tuojottaa etanaa kädellä silmät kiiluen ja istuu vieressä kiinni ku toinen tekee ruokaa.. :D

Kattokaa nyt kuinka hienoja!! Kotiloporukasta lisää kuvia täällä.


Vasemmalta: Taisto, Martta ja Urho


Moro mä oon Urho!!

Niin ja siis mainittakoon että mulla ei ole tällä hetkellä lääkitystä joten ei ole jäänyt mitään väliin mutta siitä en sitten tiedä että tarvisko jo hakee semmonen? Tiedän että te mietiette nyt siellä että nyt toiki akka on seonnu ihan lopullisesti. :D Suunnittelette jotain parantolaa mulle mutta jos nyt ootatte kuukauden et saan pulkkaan tän mun koulun niin sit lepuutan hermoo taas..Tykkään silti torakoista ja etanoista. That's it!! Seuraavan kerran ku tuutte kylään niin laitan Urhon teidän kädelle niin kattellaan vaan niin älyätte sit miks tykkään niistä..ne on niin ufoja. :D <3