Minun rakas äitini eli kotilohikäärmes, kuten minä häntä olen jo vuosia kutsunut (ei hätää, hän tietää tämän kyllä ja itsekin käyttää lempinimenään samaa ;) ) juhlii tänään syntymäpäiviään. Pyöreitä ei tule täyteen mutta en myöskään viitsi tässä ikää kertoa tai muuten saan semmoset satikutit ettei hyvä tosikaan, tiedän nimittäin kyseisen rouvan kuitenkin lukevan tätä blogia... :)

Juhlia ei kuulemma aio, mikä ei nyt tullut meikäläiselle yllätyksenä mutta kakkukahveet on pakko keittää kun minä kutsuin itseni synttärikahveelle ihan itse. (vaikka en edes juo kahvia.) Aina kun puhun mun äidistä jollekin niin ne aina sanoo että: "herranjestas ku sulla on nuori äiti!!" ja mua aina se kauheesti huvittaa kun rouva itse pitää itseään niiiiiin kamalan vanhana, on pitänyt jo viimeiset 20-vuotta. Moni samanikäinen riehuu tuolla tansseissa mutta meidän äite se paimentaa mun sisaruksia kotona ja on kyllä varsinainen siveyden sipuli. Tosin kyllä sekin kirota osaa ja aika kovaakin välillä. :) Sanotaanko näin että minä olen täysin samanlainen kuin äiti...valitettavasti niin hyvässä kuin pahassakin. Tosin sen tempperamentti on jo hiipunut kun tuota ikääkin on jo kertynyt! (vitsi, vitsi :D)

Nuoresta äidistä on silti ollut paljon hyötyä. Pienenä mulla on vaatteet aina vimpan päälle ja suoraan muotilehden sivulta ja siitä kiusattiin koulussakin (en ollut vielä oppinut tappeleen) kun muilla oli vaan räjähtäneitä collegeasuja. Yhdessäkin ala-asteen luokkakuvassa (80-luku - 90-luvun alku) mulla oli päällä semmonen neon keltainen paita jossa oli mustat henkselit!! *nauraa ääneen*

Äitillä oli myös aina hyvä musiikkimaku (on vieläkin) eikä meillä ikinä kuunneltu mitään humppaa kotona vaan 90-luvulla kuunneltiin aina technoo ja 80-luvun hittejä ja niitä jytäiltiin yhdessä. Me oltiin musiikkiklubin jäseniä ja sieltä tilattiin aina kasetteja joita sitten kuunneltiin ja huudatettiin isossa olohuoneessa streoissa kun asuttiin kaukajärvellä. Nykyään äiti tykkää musiikkikanavilla soivista listahiteistä (ei ihan kaikista) sekä rokkareista. Ari Koivunen oli myös kotilohikäärmeen suosikki edellisessä Idolsissa. :D Tosin mun hip hoppia ja R'N'B musiikkia se ei ihan tajua mutta en ole vielä ihan täysin luovuttanut sen suhteen..kyllä se joku päivä vielä innostuu breikkaan! :)

Breikistä puheen ollen, täytyy vielä kyllä semmoinen asia mainita että mun tanssini on lähtöisin täysin äidiltä koska se varmaan on kuunnellut ja jytännyt itsekseen sitä tosi hyvää musiikkia kun olen ollut vielä sen massussa ja se pienenä vei mua tanssitunneille. Tanssin Disco dance-tunneilla kun olin muistaakseni ekalla tai tokalla ja muut tytöt olivat siellä 17-19 vuotiaita. Toiseksi nuorin tyttö oli 15-vuotias. :) Meillä oli myös esitys Stockmannin hulluilla päivillä, jossa esiintyi myös Ressu Redford.. :D Eli mun poltteeni tanssiin juontaa juurensa myös äidiltä eikä varmaan tarvi erikseen kertoa tai selittää sitä miksi olen ollut pari vuotiaasta naperosta asti Dingo-fani.. ;)

Mutta juu vielä tähän lopuksi että HYVÄÄ SYNTTÄRIÄ KOTILOHIKÄÄRMES! Et nirhaa mua tän kirjoituksen vuoksi ja pidät se kaulimen ja mattopiiskan siellä laatikossa kun tullaan tänään Jussin kanssa kahveelle! :)